Recuperarea după implantul dentar: Indicații importante

recuperarea dupa implantul dentar

Lipsa unuia sau mai multor dinți îți poate afecta rutina zilnică, dar și viața profesională. Într-o lume în care aspectul fizic începe să conteze din ce în ce mai mult, evoluția din domeniul stomatologic vine ca o gură de aer proaspăt pentru toți pacienții care au nevoie de ajutor specializat. Ai nevoie de un implant dentar pentru a-ți recupera zâmbetul de altădată? Atunci, înseamnă că te interesează în cât timp se vindecă gingia după implant, dar și ce presupune întregul proces de recuperare.

Ce este un implant dentar?

Înainte de a discuta pe larg despre perioada de recuperare după implant dentar, trebuie să știi în ce constă procedura în sine. Astfel, implantul dentar se montează în os pentru a înlocui rădăcina dintelui care lipsește. Pentru că implantul este un mic șurub in os, acesta susține o coroană dentară. Coroana va imita forma dintelui natural și va oferi un aspect plăcut zâmbetului tău.

Simptome după implantul dentar

Fie că optezi pentru implantul dentar pentru toată gura, fie că trebuie să înlocuiești un singur dinte pierdut, există anumite reacții după implantul dentar, reacții cu care te vei confrunta imediat după ce dispare efectul anesteziei și care sunt absolut normale:

• Inflamație;
  • Febră ușoară;
  • Dureri care pot fi resimțite mai intens de la o persoană la alta;
  • Mici sângerări.

Reține că perioada de recuperare poate fi diferită de la un pacient la altul. Organismul se va reface în mod treptat, iar inflamația ar trebui să dispară complet în câteva zile. Pe de altă parte, trebuie să știi că perioada totală de recuperare are la bază procesul de osteointegrare (modul în care noul dinte se integrează în os), ceea ce înseamnă că se poate întinde pe o perioadă care poate varia între 3 și 6 luni.

Dacă respecți recomandările postoperatorii, vei scăpa rapid de inflamații și dureri, dar vei fi total recuperat doar după ce se realizează procesul de osteointegrare. De menționat este și că unii pacienți trec și prin procesul de adiție de os – procesul prin care se mărește volumul osos în zona în care urmează să se insereze implantul. Din acest motiv, putem vorbi și despre procesul de recuperare după adiție de os, un proces în care trebuie să respecți același sfaturi și recomandări.

Simptomele respingerii implantului dentar

Dacă pacientul respectă toate recomandările, nu ar trebui să existe probleme. Pe de altă parte, trebuie să știi că există și pacienți care se confruntă cu respingerea implantului dentar. Principalele motive ar fi: starea generala de sănătate, lipsa de experiență a medicului, încărcarea prematură a implantului, folosirea implanturilor slab calitative, periimplantita sau reacțiile alergice. Toate aceste informații nu ar trebui să te sperie. Vom investiga îndeaproape problema cu care te confrunți și vom găsi împreună cea mai bună alternativă pentru zâmbetul tău.

Recuperare și indicații după implantul dentar

Pentru a te bucura de rezultatele mult dorite, este indicat să urmezi anumite recomandări după implant dentar – sfaturi care îți vor fi de folos pentru a controla durerea, dar și pentru a evita anumite situații neplăcute, cum ar fi, de exemplu un hematom după operație. De altfel, dacă te întrebi cât durează un implant dentar, trebuie să știi că acesta poate depăși chiar și 30 de ani dacă mergi regulat la control și îți îngrijești dinții corespunzător. Pe de altă parte, trebuie să ai în vedere și faptul că această perioadă poate scădea în cazul pacienților care suferă de anumite boli cronice, cum ar fi, de exemplu, diabetul. Chiar și obiceiurile vicioase pot impacta durata de viața a implanturilor, iar în acest caz, un bun exemplu ar fi fumatul.

implantul dentar

Controlul durerii și inflamației după implantul dentar

Durerea și inflamația sunt absolut normale după o astfel de intervenție. În plus, poți trece mult mai ușor peste această perioadă cu ajutorul analgezicelor. Atenție! Nu se recomandă orice tip de medicamente, astfel că vei primi o prescripție medicală. De altfel, este foarte posibil să îți apară și o ușoară umflatura după implantul dentar. Aplică gheață sau o compresă cu apă rece!

Igiena orala după intervenție

Fie că optezi pentru implantul dentar rapid sau preferi varianta clasică, este absolut firesc să nu poți folosi periuța de dinți în primele ore după intervenție. Poți relua rutina de îngrijire orală chiar din a doua zi, folosind o periuța de dinți moale. De altfel, se recomandă și apa de gura după implant dentar. Pacienții sunt curioși și dacă întregul proces de îngrijire se va schimba odată cu implanturile dentare. În acest sens, trebuie să știi că implanturile se îngrijesc exact așa cum îți îngrijești dinții naturali. Spală-te pe dinți de cel puțin două ori pe zi, folosește ață dentară, apă de gură și poți lua în calcul și dușul bucal pentru a îndepărta resturile rămase în spațiile interdentare.

Alimentația după implantul dentar

Știi deja că nu este indicat să mănânci până nu trece efectul anesteziei. De altfel, în primele zile este recomandat ca alimentația să se bazeze doar pe alimente moi și lichide. Nu trebuie să-ți fac griji, nu așa vor arăta mesele tale pentru totdeauna. Vorbim doar despre câteva zile, timp în care este recomandat să eviți băuturile reci sau fierbinți, alimentele dure, uscate, lipicioase sau acide.

Respectarea controalelor regulate

De reținut este și faptul că orice problemă dentară poate fi rezolvată cu ușurință dacă se află în stadiu incipient. Respectă controalele regulate și vei observa că și bugetul tău îți va mulțumi. Controalele periodice nu sunt deloc costisitoare, comparativ cu tratarea problemelor complexe.

interventie implant dentar

Interdicții după implantul dentar

Te întrebi dacă există anumite contraindicații după implantul dentar? Află că nu trebuie să renunți la obiceiurile tale zilnice. Pe de altă parte, în primele zile după intervenție este recomandat să ții cont de câteva sfaturi pentru o recuperare mai ușoară:

• Evită efortul fizic excesiv;
  • Evită fumatul după implantul dentar în perioada de recuperare;
  • Evită consumul de alcool.

Scoaterea firelor după operația de implant dentar

Înainte de încheiere, trebui să știi că scoaterea firelor va avea loc la aproximativ 10 zile distanță, dar procesul de osteointegrare și recuperare va continua timp de câteva luni. Îngrijirea operației după scoaterea firelor va urmări aceiași pași pe care i-am detaliat mai sus. Nu uita că este recomandat ca zona să fie îngrijită cu blândețe.

Așadar, recuperarea după implantul dentar poate fi o perioadă ușor de suportat dacă asculți sfaturile și recomandările specialiștilor.

Data articol: 7 septembrie 2023