Cât persistă durerea după implant dentar?

durerea dupa implantul dentar

Lipsa igienei dentare, accidentele sau diferite probleme de sănătate sunt principalele motive pentru care tot mai mulți oameni ajung la stomatologie pentru a-și recupera zâmbetul cu ajutorul implanturilor dentare. Fie că ți-ai pierdut unul, mai mulți sau chiar toți dinții de pe arcadă, evoluția din domeniul medicinii dentare face ca astăzi să te poți bucura din nou de un zâmbet frumos, sănătos și cât mai natural.

Sigur că vorbim despre o intervenție chirurgicală, ceea ce înseamnă că pentru a ajunge la rezultatul mult dorit, te vei confrunta și cu o mică senzație de disconfort, dar și cu dureri ușoare. Vorbim despre anumite senzații normale, senzații care nu ar trebui să te pună pe gânduri. Dacă durerea este motivul pentru care amâni vizita la dentist, atunci te invităm să parcurgi acest articol până la final. Vei descoperi, cat persistă durerea după implant dentar, care sunt factorii care influențează senzația de disconfort, dar și cum poți trece mai ușor peste această perioadă.

De ce apare durerea după intervenția cu implant dentar?

Pentru început, trebuie să știi că odată ce optezi pentru un implant dentar, întreaga intervenție se va realiza sub anestezie locală, ceea ce înseamnă că nu vei simți durere. Pe de altă parte, putem vorbi despre o durere după implantul dentar, o senzație normală care poate fi resimțită la un nivel mai înalt sau mai scăzut, în funcție de fiecare pacient. Mulți oameni se întreabă și dacă doare montarea bontului sau dacă procesul prin care se scot suturile este, de asemenea, unul inconfortabil. Să le luăm pe rând. Pentru a scoate suturile nu este nevoie de anestezie pentru că nu va durea, deși vei simți, pe moment un ușor disconfort. În ceea ce privește montarea bontului de vindecare, aceasta este nedureroasă deoarece se realizează sub anestezie. Disconfortul va apărea ulterior, dar nu ar trebui să-ți creeze probleme.

Durata normală a durerii după implantul dentar

Încă te întrebi dacă implantul dentar doare? Așa cum am menționat, această durere sau stare de disconfort se instalează după ce dispare efectul anestezic. De aceea noi recomandăm combaterea durerii cu analgezice si antiinflamatoare nesteroidiene încă înainte de apariția durerii. Durerea odată instalata poate sa fie mai severa si sa treacă mai greu. Intensitatea durerii poate varia de la o persoană la alta și vei descoperi, în rândurile următoare, că există mai mulți factori care influențează acest proces. Este important să știi și că, la modul general, disconfortul poate persista între 3 și 7 zile, însă durerea va fi mai intensă doar în primele 48 de ore. De cele mai multe ori, aceasta începe să se reducă semnificativ odată cu trecerea timpului.

Factori care influențează durerea după implantul dentar

În ceea ce privește factorii care influențează durerea după operația de implant dentar, putem menționa 3 aspecte importante:

• Răspunsul individual la durere: Așa cum probabil știai, fiecare pacient are un nivel diferit de sensibilitate, ceea ce înseamnă că va tolera durerea mai ușor sau mai greu;
  • Localizarea implantului: Există și zone mai sensibile, cum ar fi partea frontală a danturii, zone care pot provoca o durere mai intensă, dar nu vorbim despre o regulă generală;
  • Complexitatea procedurii: Există și situații în care pacienți au nevoie de un implant și de o coroana dentara, dar și pacienți care au nevoie de proceduri mult mai complexe care implică și alte etape, cum ar fi, de exemplu, adiția osoasă. În funcție de complexitate, durerea poate fi simțită mai intens.
cat persista durerea dupa implant

Cum gestionezi durerea după implantul dentar?

Așa cum ai înțeles, implantul dentar este cea mai bună soluție pentru a-ți recăpăta zâmbetul la care acum doar visezi. Odată ce calculezi costul implantului dentar nu îți rămâne decât să-ți învingi teama de durere, mai ales că există câteva metode prin care simptomele de disconfort pot fi ameliorate. Iată care sunt acestea:

• Odihnă: Este recomandat să te odihnești cât mai mult și să eviți activitățile fizice intense în primele zile după procedură;
  • Medicamente cu efect antiinflamator: Pentru a controla durerea, poți lua un antiinflamator dentar, medicament care se administrează doar la recomandarea noastră, în doza stabilită imediat după intervenție;
  • Gheață sau comprese reci: Poate te întrebi și cat timp se ține gheața pe umflătură. Într-adevăr aceasta te poate ajuta în toată această perioadă, fiind recomandat, la modul general, să se aplice o compresă cu apă rece sau cu gheață în primele 24 de ore de la intervenție;
  • Igienă orală adecvată: Este de la sine înțeles faptul că igiena orală are un rol esențial în menținerea sănătății dinților. Asigură-te că eviți să îți periezi dantura în mod energic. Folosește o periuță moale și periază ușor.

Îți reamintim că durerile și starea de disconfort vor apărea după ce s-a finalizat deja întreaga procedură. Implantul dentar se realizează sub anestezie. În plus, în unele cazuri, anumite patologii impun chiar și sedare.

Pot apărea complicații în perioada de recuperare?

Foarte mulți pacienți sunt curioși să afle dacă există anumite reacții după implantul dentar. Ei bine, dacă ar fi să vorbim în linii mari, odată ce sunt respectate toate indicațiile, odată ce igiena orală este menținută corect, iar pacientul nu omite controalele periodice, nu ar trebui să existe complicații. În caz contrar, putem vorbi despre infecții și chiar pierderea dinților.

În acest context, am putea introduce și simptomele respingerii implantului dentar. Periimplantita, folosirea implanturilor de slabă calitate sau lipsa experienței medicului pot contribui la respingerea implantului de către organism – un subiect despre care vom discuta încă de la prima întâlnire, în așa fel încât să eliminăm orice urmă de îndoială.

durerea dupa implant dentar

Când trebuie să contactezi medicul stomatolog?

Vrei să afli în cât timp se vindecă gingia după implant dentar? Așa cum ai putut observa încă din primele rânduri, întregul proces poate dura până la 10 zile. Pe de altă parte, trebuie să înțelegi că există o diferență majoră între vindecare gingiei și recuperarea totală. Pentru că succesul implantului dentar depinde de osteointegrare (procesul de fuziune a osului cu noul dinte), recuperarea poate dura între 3 și 4 luni, dar există și cazuri în care poate dura până la 6 luni. Vorbind, în continuare, despre disconfortul după implantul dentar, există câteva semne care ți-ar putea indica faptul că trebuie să-ți faci cât mai rapid o programare la clinică. Iată care sunt acestea:

• Medicamentele cu efect antiinflamator nu reușesc să amelioreze durerea;
  • În loc să se atenueze, durerea devine mai intensă de la o zi la alta;
  • Gingiile sângerează în mod excesiv.

Important de menționat este și faptul că toate aceste reacții nu ar trebui să apară dacă au fost respectate toate indicațiile primite în cabinet.

Așadar, durerea după implantul dentar poate persista până la 10 zile și poate fi resimțită diferit de fiecare pacient în parte. Această perioadă de mai bine de o săptămână nu ar trebui să te sperie, mai ales că ai posibilitatea de administra medicamente cu efect antiinflamator, dar și alte metode prin care poți ameliora tot disconfortul creat. În plus, rezultatul va fi unul conform așteptărilor: un zâmbet frumos și sănătos.

Data articol: 25 august 2023