Scoaterea firelor după implantul dentar – Ghid complet

scoaterea firelor dupa implantul dentar

Pentru că lipsa unuia sau mai multor dinți afectează atât sănătatea, cât și imaginea de sine a pacienților, tot mai mulți își îndreaptă atenția către implantul dentar. Vorbim despre o soluție sigură și eficientă care îți poate îmbunătăți considerabil imaginea. Ai pierdut unul sau mai mulți dinți și te gândești serios să apelezi la ajutorul implantologiei? Înseamnă că te interesează ce presupune mai exact această intervenție, dar și când se scot firele după implant dentar. Vei descoperi, în rândurile următoare, un ghid complet care îți poate răspunde la numeroase întrebări.

Implantul dentar și etapele acestuia

Înainte de a afla în cât timp se topesc firele chirurgicale și în ce consta întreaga procedură, trebuie să știi că un implant dentar este un mic dispozitiv medical care se inserează în osul maxilar sau mandibular, înlocuind rădăcina naturală a dintelui care lipsește, fără să afecteze sănătatea dinților vecini. Pentru că vorbim despre un șurub realizat din titan sau alte materiale compatibile cu organismul uman, la final, acesta este acoperit cu o coroană dentară. Astfel, noul dinte va avea rezistență, structură și aspect estetic plăcut.

Etapele inserării implantului dentar

Trebuie să mai știi și că etapele implantului dentar încep cu o consultație inițială, moment în care se analizează îndeaproape situația cu care de confrunți și se stabilește cea mai bună soluție pentru sănătatea dinților tăi. Urmează, mai târziu și alte etape, precum:

• Igienizarea;
  • Anestezia locală;
  • Extracții sau alte intervenții (dacă este cazul);
  • Inserarea implantului;
  • Scoaterea firelor;
  • Etapa protetică;
  • Perioada de recuperare.
implantul dentar

Recuperarea după implantul dentar

Există persoane care pun sănătatea pe primul plan, dar există și altele care amâna vizita la stomatologie, gândindu-se că perioada de recuperare va fi una greoaie și va implica dureri. Așa cum ai citit mai sus, întreaga intervenție se realizează sub anestezie, ceea ce înseamnă că vei fi ferit de durere. Mai târziu, odată ce va dispărea efectul anesteziei, te vei confrunta cu anumite reacții normale, precum: durere, umflătură, febră ușoară, mici sângerări etc, dar toate acestea pot fi ținute sub control cu ajutorul analgezicelor și compreselor cu apă rece. Te întrebi cât persistă durerea după implantul dentar? Ei bine, perioada de recuperare nu ar trebui să te sperie, mai ales că durerea și inflamația vor dispărea în câteva zile, dacă te hidratezi corespunzător și te odihnești suficient. Pe de altă parte, trebuie să știi că recuperarea completă are la bază procesul de osteointegrare și poate dura de la 4 până la 6 luni.

Firele după implantul dentar

Fie că vorbim despre implantul dentar rapid sau despre cel clasic, o astfel de opțiune va înlocui cu succes dintele natural, oferindu-i pacientului posibilitatea de a-și recăpăta funcția de masticație, dar și starea de bine. Pentru că aminteam mai sus despre etapele implantului dentar, trebuie să știi că un pas important în tot acest proces este reprezentat de scoaterea firelor. La modul general, sutura este procesul prin care se închide o incizie. Pentru ca gingia să se vindece corect, fără riscul de infecție, după inserarea implantului, aceasta se suturează.

Tipuri de fire folosite în domeniul implantologiei

În stomatologie se folosesc două tipuri de fire: resorbabile și neresorbabile. Din prima categorie fac parte acele fire care se descompun în timp, fiind absorbite de corp. Cele neresorbabile sunt firele care se îndepărtează manual în cabinet. Alegerea potrivită se stabilește în funcție de cazul clinic. De menționat este și faptul că firele folosite sunt realizate din materiale calitative. Astfel, mâncarea sau diferite alte resturi alimentare nu se vor lipi de sutură, îndepărtându-se cu ușurință prin periaj sau clătire.

firele dupa implantul dentar

Scoaterea firelor după implantul dentar

În general, scoaterea firelor după implantul dentar are loc la 10 – 20 de zile după intervenție, dar recuperarea după implantul dentar va continua. Te întrebi cumva dacă doare scoaterea firelor după operație? Să știi că vorbim despre o etapă care nu ar trebui să te îngrijoreze absolut deloc. Întreaga procedură nu ar trebui să dureze mai mult de 10 – 15 minute, timp în care nu vei simți durere. Este posibil să te confrunți cu o mică senzație de disconfort, dar vorbim despre o senzație care nu ar trebui să te pună pe gânduri. De altfel, pentru scoaterea firelor nu este nevoie de anestezie locală.

Important de menționat este și faptul că respectarea programărilor la stomatologie te poate feri de nenumărate probleme. În cazul de față, este important să respecți întocmai data stabilită pentru scoaterea firelor. Ce se întâmplă dacă nu scoți firele de la operație? Ei bine, dacă amâni foarte mult această etapă s-ar putea să te confrunți cu diverse probleme sau complicații. Este esențial ca orice pacient să urmărească sfaturile și instrucțiunile medicului, atât în timpul, cât și după procedura de scoatere a firelor.

Îngrijirea ulterioară după scoaterea firelor

Acum știi la cât timp se scot firele după operație, ceea ce înseamnă că trebuie să îți îndrepți atenția și asupra îngrijirii ulterioare. Iată câteva sfaturi de care să ții cont mai ales în primele zile:

• Menține o igienă orală corespunzătoare;
  • Evită alimentele crocante sau tari care îți pot provoca răni ori disconfort;
  • Consumă alimente și lichide la temperatura camerei;
  • Odihnește-te;
  • Respectă programările la stomatologie.

Așadar, etapa de scoatere a firelor după implantul dentar nu ar trebui să te îngrijoreze. Vorbim despre un proces simplu și rapid, un proces care se realizează fără durere și care nu te va ține foarte mult timp pe scan.

Data articol: 4 octombrie 2023