Tratament laser parodontoza: Pret si procedura

Parodontoza sau boala parodontală este una dintre cele mai des întâlnite afecțiuni cu care pacienții se prezintă în cabinetul stomatologic. Netratată la timp, aceasta poate duce la pierderea dinților, dar și la favorizarea dezvoltării altor probleme de sănătate. Din fericire, progresul din domeniul stomatologiei ne oferă posibilitatea de a găsi soluții și planuri de tratament personalizate inclusiv pentru problemele complexe. În cazul de față, pacienții pot alege un tratament pentru parodontoză cu laser – o lumină cu putere amplificată, monocromă, unidirecțională. LASER este un acronim pentru Lumina Amplificată prin Stimularea Emisiei de Radiație.

Ce este parodontoza? Cauze și simptome

Parodontoza este o afecțiune cauzată de bacteriile care ajung pe suprafața dintelui, distrugând osul care susține rădăcina. Înainte de a cere un tratament parodontal, majoritatea pacienților prezintă mobilitate avansată în zona dinților – un semn avansat de boală. Pentru a înțelege mai exact de ce trebuie să ajungi la controalele regulate, trebuie să menționăm faptul că parodontoza are o evoluție progresivă, ce poate dura destul de mult:

• Gingivita – Dacă sângerezi atunci când te speli pe dinți și observi o modificarea a culorii gingiilor este foarte probabil să te confrunți cu o gingivita – o afecțiune des întâlnită în rândul pacienților, dar care nu este de multe ori luată în considerare. Tratată la timp, te poate feri de diferite alte afecțiuni, cum ar fi, de exemplu, parodontita.
  • Parodontita – În ceea ce privește parodontita, aceasta este caracterizată prin distrugerea țesuturilor ce înconjoară rădăcina dintelui. Netratată la timp, va conduce la apariția pungilor parodontale și la resorbția osului.

Simptomele bolii parodontale

Semne ale bolii parodontale sunt: sângerări gingivale la periaj și retragerea gingiilor, halena (respirație urât mirositoare). Acestea pot fi însoțite de mobilitate dentară. În cabinet putem face o diagnosticare corectă după o serie de radiografii și tomografii pentru evaluarea suportului osos din jurul dinților. Evaluarea gingiei o facem cu o sondă parodontală prin măsurători pentru fiecare dinte. Instrumentul este plasat între gingie și dinte. Orice valoare mai mare de 3 mm însoțită de  sângerare reprezintă semn de boală parodontală.

Cauzele care facilitează apariția parodontozei

În general, boala parodontală este asociată cu o igienă orală precară, dar există și alte cauze care facilitează apariția acestei afecțiuni:

• Carii netratate la timp;
  • Imunitate scăzută;
  • Modificări hormonale;
  • Vicii și un stil de viață nesănătos.
Procedura tratamentului cu laser pentru parodontoză

Tratamentele cu laser au revoluționat medicina, fie că vorbim la modul general, fie că vorbim strict despre stomatologie. Deși facem referire la o tehnică relativ nouă, laserul este un tratament pentru parodontoză avansată care oferă rezultate promițătoare pentru diferite stadii de evoluție ale bolii. Tratamentul Parodontal Laser LLL (Low Level Laser – laser de intensitate joasa) este alternativa blândă fără incizii, a chirurgiei parodontale cu lambou. Laserul are o emisie de energie care vaporizează în mod selectiv doar bacteriile și țesuturile afectate de boală din șanțul gingival și pungile parodontale. Laserul folosit de noi are o lungime de undă de 940 nm, fiind cel mai bine absorbit de hemoglobina si oxihemoglobina. Aceste caracteristici explică acțiunea selectivă doar asupra țesuturilor afectate și bacteriilor cauzatoare de boală care atrag energia laserului și sunt distruse de aceasta. La același nivel de putere țesuturile sănătoase nu sunt afectate.

Etapele tratamentului cu laser pentru parodontoză

Ești curios cum se tratează parodontoza? Află că planul de tratament este diferit în funcție de stadiul în care se află afecțiunea. Dacă a fost descoperită la început, adică într-un stadiu incipient, pacientul va fi supus unui detartraj profesional, urmat de diferite sfaturi și recomandări, dar și de o altă vizită pentru a urmări progresele. Sigur că tratamentele de igienizare nu sunt recomandate doar pacienților care se confruntă cu această problemă, ci tuturor persoanelor pentru care sănătatea orală are prioritate. Iată cum poate arăta un plan de tratament:

• Consultația inițială – În această etapă se vor efectua radiografii, dar și o evaluare amănunțită a stadiului clinic. Tot în cadrul primei întâlniri se stabilește și planul de tratament;
  •  Igienizare completă – Etapă care include detartraj, air-flow și periaj profesional;
  • Utilizarea laserului – Înainte de Tratamentul Parodontal Laser (LLL) se administrează o doză minimă de anestezic local, pentru a preveni orice posibil disconfort. Fibra laserului este introdusă în interiorul pungii parodontale de unde este eliminat țesutul afectat. Prin mișcări fine si repetate, conducem  laserul pe toate suprafețele pungilor parodontale. Acesta are o emisie de energie prin care îndepărtează în mod selectiv bacteriile si țesuturile bolnave. Tartrul este îndepărtat cu instrumentele de mână și ultrasonice de la nivelul rădăcinilor dinților;
  • Biostimularea țesuturilor gingivale – După curățarea și netezirea suprafețelor radiculare, in pungile parodontale curățate, se adaugă un produs biologic care are rolul de a stimula vindecarea si reatașarea gingiei de dinte;
  • Reevaluare – Orice plan de tratament, fie că este unul mai complex, ori unul destul de simplu și ușor, implică și o reevaluare a stării de sănătate.

Cum se tratează parodontoza cu ajutorul laserului?

Odată ce am stabilit că parodontoza implică un plan de tratament personalizat, putem discuta despre 3 faze:

• Faza incipientă care se tratează prin: detartraj, periaj profesional, air-flow si laser-cleaning;
  • Faza moderată care include, suplimentar față de faza incipientă: folosirea laserului pentru sterilizarea pungilor parodontale, tratarea rădăcinilor sensibile și oprirea retracției gingivale;
  • Faza avansată care include și imobilizarea dinților și eliminarea țesuturilor afectate. Această fază este caracterizată de mobilitate dentară și prezența pungilor parodontale de până la 7 mm.

Eficiența deosebită a Tratamentul Parodontal LLL se manifestă în special la formele incipiente si moderate ale bolii când putem spera în vindecare. În formele severe, avansate, produce o îmbunătățire a sănătății parodontale si o reducere semnificativa a ritmului evoluției.

tratament laser paradontoza

Cui se adresează Tratamentul Parodontal Laser (LLL)?

Tratamentul Parodontal Laser (LLL) se adresează tuturor celor care au boli cunoscute ca parodontite marginale (parodontoze), în toate stadiile lor. Mulți dintre cei afectați refuză tratamentul tradițional chirurgical cu lambou din cauza fricii. Acești pacienți riscă să-și piardă dinții și să dobândească alte probleme de sănătate generală, determinate de boala parodontală. Pentru ei, soluția salvatoare este alternativa blânda -Tratamentul Parodontal Laser (LLL).

Detalii

Avantajele tratamentului cu laser în tratarea parodontozei

Te întrebi de ce este recomandat să tratezi parodontoza cu laser? În primul rând, vorbim despre un tratament minim invaziv. Spre deosebire de metoda clasică, laserul transmite un fascicul de lumină la o anumită intensitate pentru a îndepărta bacteriile care cauzează infecția. În plus, există și alte avantaje:

• Tratamentul parodontal laser (LLL) are rezultate clinice superioare față de chirurgia parodontală cu lambou;
  • Păstrează țestul gingival sănătos în loc sa îl îndepărteze;
  • Reduce retracția gingivală postoperatorie;
  • Elimina infecția, curăță în profunzime și sterilizează pungile parodontale;
  • Elimina sângerarea gingiilor pe loc;
  • Reface atașarea gingiei de dinți;
  • Este mai puțin traumatizant, disconfortul din timpul si după tratament este mult redus în comparație cu procedura chirurgicală cu lambou. Perioada de recuperare este sub 24 de ore. În cele mai multe cazuri, pacienții se simt destul de bine încât se întorc la serviciu în aceeași zi.

Îngrijirea post-tratamentului cu laser

După realizarea tratamentului sunt indicate controale periodice si respectarea indicațiilor pentru a menține rezultatele obținute in urma tratamentului cu laser. Este important să respecți o serie de sfaturi și recomandări, iar prima regulă ține de igiena orală. Efectul tratamentului poate fi diminuat chiar de felul în care îți îngrijești dantura. Asigură-te că te speli pe dinți de 2 ori pe zi, utilizând o periuță moale care nu îți agresează gingiile. Folosește ața dentară pentru a îndepărta resturile alimentare prinse în spațiile interdentare, dar ai grijă să nu rănești gingia. De asemenea, este recomandat să incluzi apa de gură în rutina ta de îngrijire. Iată și alte sfaturi:

• Evită alimentele condimentate care pot irita țesuturile în perioada de vindecare;
  • Hidratează-te și optează pentru o alimentație sănătoasă;
  • Renunță la obiceiurile vicioase;
  • Respectă programările la stomatologie.

Prețurile pentru tratamentul cu laser pentru parodontoză

Dacă vrei să te bucuri de un tratament pentru parodontoză cu laser la preț avantajos, va trebui să ții cont că fiecare plan de tratament este personalizat și poate implica mai puține sau mai multe vizite la cabinet. În funcție de complexitate, pacienții pot fi supuși și altor tratamente suplimentare.

Te confrunți și tu cu simptomele bolii parodontale? Atunci, nu ezita să faci chiar acum o programare la LLL Dental. Depistată la timp, parodontoza poate fi tratată.

Întrebări frecvente

• Cum poți preveni parodontoza?

Poți preveni parodontoza respectând o igienă orală corespunzătoare, dar și controalele regulate la fiecare 6 luni. Optează pentru o alimentație bogată în vitamine, mai ales în calciu și vitaminele B și C.

• Cât durează o sesiune de tratament cu laser pentru parodontoză?

Durata tratamentului poate varia în funcție de complexitatea cazului. Astfel că tratamentul poate dura de la 30 de minute până la 2 ore și poate fi împărțit în mai multe vizite la cabinet.

• Ce alte afecțiuni pot fi tratate cu laserul?

În stomatologie, laserul poate fi folosit în numeroase cazuri. Principala utilizare este în parodontologie, dar poate fi folosit și în: chirurgie și implantologie (ca bisturiu fără sângerare pentru gingivoplastii – remodelarea gingiei, frenectomii), estetică dentară (albiri, îndepărtarea pigmentarii gingivale), in endodonție – la sterilizarea canalelor infectate, în tratamentul durerilor musculare și articulare, dar și în tratamentul aftelor bucale sau în tratamentul herpesului.